MERİNOS markası 1998 yılında doğdu.
Günümüzde Merinos Halı, markalaşma yolunda önemli aşamalar kaydetmiş, 65 ülkede temsil edilen dev bir kuruluşa dönüşmüştür. 90’lı yılların başından itibaren yapılan yatırımlar (teknolojik halı tezgahları, akrilik ve polipropilen iplik üretim tesisleri) ve başarılı pazarlama stratejileriyle Türkiye’de ve dünyada, parça halı sektöründe lider konuma gelmiştir.
Türkiye pazarında 30 farklı kalite, 15 değişik renk grubu, binlerce değişik desen çeşidi, 24 ana bayisi ve 3.400’ün üzerinde satış noktası ile hizmet veren Merinos Halı, üretiminin % 30’unu ihraç etmektedir.
2011 yılında “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” vizyonu ile hayata geçirilen, devlet destekli uluslararası markalaşma programı olan TURQUALİTY sertifikasını alan Merinos, halı sektöründe bu belgeyi alan ilk ve tek markadır.
Bugüne gelindiğinde 5 kıtada 78 ülkeye ihracat yapan Merinos parça halıda dünya birincisidir. Topluma faydalı olabilecek sosyal boyutlu organizasyon faaliyetlerine de öncelik veren yapısı ile uluslararası kalite standardına ve imajına sahip, ülke ekonomisine katkıda bulunan bir dünya markasıdır.
Merinos Halı; teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve uygulayan, ürün geliştirmede sürekli özgünü yaratan, çağdaş bir insan kaynakları politikası izleyen, çalışanları, müşteri ve tedarikçileri ile bütünleşmeyi amaçlayan topluma faydalı olabilecek sosyal boyutlu organizasyon faaliyetlerinde bulunan, uluslararası kalite standart ve imajına sahip, kazanan, dağıtıcı ana bayisine ve perakendeci bayisine kazandıran, ülke ekonomisine katkıda bulunan bir şirket yapısı ile yurtiçinde lider konumunu devam ettirmek ve dünya halı sektöründe lider bir firma olmak hedefine yürümektedir.